Chcete byť zdraví, štíhli a šťastní? Raňajkujte zdravo

By / 3 mesiace ago / Novinky / Bez komentára
Chcete byť zdraví, štíhli a šťastní? Raňajkujte zdravo

Už od útleho detstva nám rodičia deň čo deň prízvukovali, aké sú pre nás raňajky dôležité, aby sme boli zdraví, múdri a dokonca aj krásni. Naši rodičia neboli vôbec ďaleko od pravdy. Správne zvolené raňajky dokážu ľuďom pomôcť k fyzickému a psychickému zdraviu, štíhlosti a v neposlednom rade aj k dlhovekosti.

Raňajky patria k najdôležitejšiemu jedlu dňa. Mnohokrát sa dokonca dočítate, že bez nich by ste nemali nikdy odchádzať z domu. Raňajky totiž dodávajú telu novú dávku potrebnej energiu.

Predstavte si, že vaše telo je motor. Aby mohol dobre fungovať, potrebuje správne naštartovať. Prvé jedlo dňa ovplyvňuje vašu náladu a fyzickú či psychickú pohodu, nehovoriac o prevencii pred obezitou, keďže u ľudí s pravidelným stravovaním je znížené riziko prejedania sa. Nutrične bohaté raňajky okrem toho zlepšujú koncentráciu a výkonnosť.

Čo sa stane, keď telu ráno nedoprajete zdroj zdravej energie? Budete unavení, podráždení, na nejaké fyzické aktivity nebudete mať náladu ani elán. Bežná je tiež bolesť hlavy a návaly „vlčieho hladu“.

Raňajky ako súčasť životného štýlu

Ľudia často vynechávajú raňajky z niekoľkých príčin. Ak ste dlhé roky neraňajkovali, je logické, že vaše telo si zvyklo a hlad po prebudení nepociťuje. Iní napríklad neraňajkujú, lebo sa ponáhľajú zaviesť deti do školy či nestíhajú do práce. Niektorí dokonca vynechávajú raňajky kvôli nezmyselným diétam alebo sa na druhej strane prejedli počas neskorého večera a ráno ešte hlad nemajú.

Nech už ste na tom akokoľvek, pravidelné a zdravé raňajky by ste do vášho jedálnička rozhodne zaradiť mali. Začať sa kvalitne stravovať nie je žiaden luxus, ako si mnoho ľudí stále myslí. Je to životný štýl, ktorý by ste si mali osvojiť, ak chcete byť zdraví, fit a spokojní sami so sebou.

Ako začať zdravo raňajkovať?

Raňajkovať by ste mali zhruba do hodiny po prebudení, to je najvhodnejší čas na naštartovanie celého organizmu. Ak ani po hodine nepociťujete hlad, začnite s malými porciami, dajte si kúsok ovocia, pečiva alebo niekoľko lyžičiek jogurtu. Postupne si telo zvykne a porcie budú čoraz väčšie. Ak neraňajkujete kvôli času, jednoducho si o 15 minút privstaňte.

Kvalitné raňajky nemusia nutne znamenať, že v kuchyni strávite každé ráno pol hodinu. Stačí si zvoliť potraviny, ktoré sa dajú pripraviť do niekoľkých minút. Ovsená kaša, ovocie, jogurty, kvalitné pečivo, ale i avokádo, vajíčka a kvalitná šunka so syrom, to je len malá ukážka toho, aké môžu byť vaše raňajky pestré, chutné a zároveň nutrične bohaté. Výber je len na vás.

Sladké raňajky môžu byť aj zdravé

Ak neobľubujete teplé raňajky, ignorujte tisíce receptov na dokonalú ovsenú kašu a radšej ju vymeňte napríklad za kvalitné celozrnné pečivo a nugátový krém Power Nugat. Ide o zdravšiu (a oveľa chutnejšiu) alternatívu k známej orieškovej pomazánke. Neobsahuje totiž palmový tuk, rafinovaný cukor a dokonca ani konzervanty.

Najlepšie na tomto nugátovom kréme je, že si ho môžete natrieť na pečivo a vykúzliť tak za pár sekúnd zdravé raňajky či snack, no taktiež ho môžete použiť na pečenie a varenie. Navyše sa hodí do rôznych raw a paleo pochúťok. Siahnuť by ste po ňom mali aj v prípade, že máte malé deti, ktoré odmietajú raňajkovať. Garantujeme, že rozdiel medzi touto zdravou pochúťkou a známou kalorickou bombou nespoznajú!

Raňajkujte zdravo a vyvážene

Obezita patrí aj na Slovensku k pomerne závažným problémom. I keď sa mnoho ľudí po prebudení naje, ich raňajky nemajú naozaj nič spoločné so zdravým životným štýlom. Párok s bielym pečivom, opečená slaninka či sladké koláče vás iba zbytočne zaťažia a nedodajú telu tie látky, ktoré potrebuje pre celodenné fungovanie.

Ideálne je, keď vaše raňajky budú tvoriť ¼ z celkového energetického príjmu, pričom si dopoludnia môžete dopriať menší snack. Výsledkom bude vyrovnaná hladina cukru v krvi až do obeda a najmä bez pocitu hladu. Ideálne by raňajky mali obsahovať vyváženú kombináciu bielkovín, zdravých tukov a komplexných sacharidov. Nezabudnite tiež na minerály a vitamíny.

Inšpirujte sa i v práci

Je bežné, že ak dlhé mesiace raňajkujte stále to isté, po čase začnete byť raňajkami znudení, možno sa dokonca pristihnete, že raňajkujete s odporom. Našťastie, dnes existujú stovky slovenských blogov, kde nájdete mnoho nápadov a rád, ako vaše raňajky oživiť. Inšpirovať sa môžete napríklad aj v práci. Inšpirácia na firemných raňajkách alebo na pracovnej konferencii? Veru áno!

Mnoho firiem na Slovensku už pochopilo, že zabezpečiť zamestnancom a klientom kvalitné a nutrične bohaté raňajky či snacky cez deň je výhoda, ktorá sa im zaručene vráti naspäť. Veď kto by nechcel mať kolegov a zamestnancov nabitých energiou, s dobrou náladou a chuťou do práce?

spravca

The author didn't add any Information to his profile yet.